• [석박사과정]학생구분변경 안내/Guidance on Change of Student Classification
  • 관리자 |
  • 2019-03-04 09:48:10|
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[석박사과정]학생구분변경 안내

 

.박사과정 국비학생 및 KAIST장학생 중 산업체 등에 취업하거나, 취업을 전제로 한 재정지원대상자(산학장학생)로 확정된 학생은 아래 절차에 따라 학생구분변경 신청을 해주시기 바랍니다.

 

= 아 래 =

 

O 학생구분변경 의무: <학생구분변경지침 제3조 제3>

 

산업체 등에 취업하거나, 취업을 전제로 한 재정지원대상자로 확정된 경우에는 일반장학생으로 구분변경을 하여야 한다.

(, 논문심사에 합격한 이후에 취업하는 경우에는 학생구분변경신청서 대신 학생과외활동 지침 제4조에 따라 학생과외활동신청서를 학생지원팀에 제출하여 승인을 얻어야 한다.)

상기 대상자가 구분변경을 하지 않고 국비학생 또는 KAIST장학생 신분을 유지할 시에는,

변경 의무가 발생한 학기부터 소급하여 일반장학생 수준 등록금(수업료 및 기성회비)의 누적금액을 상환해야 함 (근거 : 수혜경비 상환지침 제5, 7)

 

O 학생구분 신청 시기: 변경 사유가 발생한 날(채용일 등)로부터 4주 이내

 

O 신청 방법 : 학사시스템에서 신청 후 기한 내에 학적팀에 온라인 제출(경영대학 : 교학팀)

학사시스템 학적=>학적변동 신청=>학생구분변경 신청(보증인 승인 확인서 및 각 양식 첨부 필수) 지도교수 승인 학과장/프로그램책임교수의 승인 관련행정부서 및 학과/전공 담당자 확인 학생 본인이 학사시스템에서 온라인 학적팀 제출(클릭)

 

O 제출서류 (학사시스템에서 신청 시 첨부 필수)

1. 학생구분변경원(양식): 보증인 승인 확인용

2. 서약서(양식)

3. 수학추천서(양식)

4. 재직증명서 또는 장학증서

 

- KAIST장학생으로 구분 변경할 경우

1. 학생구분변경원(양식): 보증인 승인 확인용

2. 서약서(양식)

3. 전출동의서 또는 퇴직을 확인할 수 있는 서류(일반장학생에 한함)

4. KAIST장학생 교육경비부담 각서

 

학사시스템 학생구분변경 신청 시 유의사항

1) 보증인(변경 후 학생구분 기준)의 승인을 받은 신청서 해당 양식파일로 첨부해야 신청이 가능 합니다.

- 각 양식: 첨부 참조

- ·박사과정 국비 및 KAIST장학생 보증인: 부모님 중 1

- ·박사과정 일반장학생 보증인: 소속기관의 직인

2) “사유발생일은 취업시작일/산학장학생 선정일/퇴직일 등으로 변경 사유가 발생한 날로 입력하시기 바랍니다.

최종승인 시 학생구분 변경일은 사유발생일로 처리됩니다.

3) 신청 후 변동세부종류를 클릭해서 진행 현황을 파악하여 관련 교원/행정부서의 승인을 모두 받으신 후 최종

승인을 위해 온라인으로 제출(클릭)하시기 바랍니다.

 

O 수혜경비상환: 해당과정 입학일로 부터 학생구분 변경일이 속하는 직전학기까지의 수혜경비 납부(산정기준 : 일반장학생 학기당 납입금액의 6%기준, 2019학년도 기준)

연차이내 학기로 휴학학기 제외

석박사통합과정() 학생은 박사 인정학기부터 산정

 

O 문의처: 학적팀 042-350-2365 (경영대학: 교학팀 02-958-3211)

   

자세한 사항은 관련 공지 참조 

 https://portal.kaist.ac.kr/ennotice/lecture_academic_paper/11548413222053

 

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Guidance on Change of Student Classification

 

 

 

Those who have been employed or selected as recipients of financial assistance under the condition of future employment among the graduate students(Master or PhD Program) who are receiving the government scholarship or KAIST scholarship are required

 

to apply for a change of student classification according to the following procedures.

 

 

 

= Details =

 

 

 

O Obligation to Change Student Classification:

 

< Article 3, Paragraph 3 of the Guidelines on the Change of Student Classification>

 

Students who have been employed or selected as the recipient of financial assistance under the condition of future employment

 

should change his/her student classification to a general scholarship student.

 

 

 

If students falling under the above category have failed to meet the obligation and continue to maintain their status as a

 

government scholarship or KAIST scholarship student, they should pay back tuitions (including school support fees) equivalent to

 

the amount levied to general scholarship students on a cumulative basis back to the semester when the change obligations

 

are supposed to have come into effect.(Ground: Articles 5 and 7 of the Benefit Repayment Guidelines)

 

 

 

O Application Period : Within 4 weeks of the reason for change(employment date and etc.).

 

 

 

O How to apply : After applying on the Academic System, submit online.(College of Business : Academic & Student Affairs Team)

 

- Academic System => Academic Records => Apply school register change => Application for change to student classification

 

(Upload the application form approved by your guarantor and required documents) Obtain approval of department academic

 

advisor Obtain approval of the head/chief of department/program Be checked by responsible administrative staff

 

Students must submit online on the Academic System

 

 

 

O Required Documents(Uploading is mandatory when applying)

 

- If changing to a general scholarship student

 

1. Application for Changing Student Classification (Prescribed form): for guarantor approval

 

2. Agreement (Prescribed form)

 

3. Recommendation for Admission (Prescribed form)

 

4. Verification of employment or scholarship certificate

 

 

 

- If changing to a KAIST scholarship student

 

1. Application for Changing Student Classification (Prescribed form): for guarantor approval

 

2. Agreement (Prescribed form)

 

3. Transfer Agreement Form or documents to confirm resignation(limited to general scholarship students)

 

4. Promise to Bear Education Expenses

 

 

 

Cautionary Measures

 

a. You must upload the application form approved by your guarantor and the required documents.

 

- Form for required documents: Attached

 

- Government scholarship and KAIST scholarship students must obtain one of their parent’s signatures.

 

- General scholarship students must obtain the official seal of the applicable affiliated organization.

 

b. Please check your approval status by clicking the “Details on type of status change” button. After obtaining approval from all

 

relevant professors and administrative staff, must submit(click) it online.

 

c. Please be aware that if you fail to submit, your application will not be completed.

 

 

 

O For further information please contact : Academic Registrar's Team

 

 

*For details, read the notice at https://portal.kaist.ac.kr/ennotice/lecture_academic_paper/11548413222053

 

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