- 2021학년도 봄학기 각 과정 재입학 신청일정 및 절차안내 Readmission Application Deadline and Procedures for Spring 2021
- 관리자 |
- 2020-11-10 10:25:43|
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= 아 래 =
< 코로나19로 인한 대면방식의 재입학 절차 변경 안내 >
▢ 지원서류 접수 : 우편접수【학생 제출마감(2020.12.15)일 도착분까지 접수함】 ㅇ 주소 : 대전광역시 유성구 대학로 291 한국과학기술원 ㅇㅇ학과사무실, 우.34141 ▢ 지도교수 의견서 ㅇ 지원자가 지도교수와 연락하여 비대면 방식(화상, 전화, 서류 등)으로 면담 ㅇ 지도교수 의견서는 지도교수가 작성하여 학과사무실에 직접 제출
▢ 지도교수/학과장 서명 ㅇ 지원자는 지도교수 및 학과장의 서명이 필요한 모든 서류를 공란으로 학과사무실에 제출 ㅇ 향후 학과 재입학 담당자가 학과/전공 심사 시 서명을 득함
▢ 전과지원서 ㅇ 전과지원서 작성 및 본인/보증인 서명 후 스캔 ㅇ 전과지원서 스캔본을 현 소속학과의 지도교수 및 재입학 지원학과의 지도예정 교수에게 모두 이메일로 송부 ㅇ 현 지도교수 및 지도예정교수 모두 비대면 방식으로 면담 실시 ㅇ 현 지도교수 및 지도예정교수는 의견란을 작성하여 각각의 소속학과 사무실에 직접 제출
▢ 학과/전공 면담심사 방식 : 추후 안내
▢ 학사과정 학생정책처장 면담심사 방식 : 추후 안내 |
가. 재입학 대상 : 학사 및 석·박사과정 학생 중 자퇴, 제적자
나. 재입학원 제출기한
1) 학생 제출기간 : 2020. 12. 15(화)까지 학과/전공 사무실에 제출
2) 학과/전공 심사기간 : 2020. 12. 16(수) - 2020. 12. 31(목)
3) 학과/전공 심사결과 학적팀 제출 : 2020. 12. 31(목)까지
다. 재입학 신청 자격
1) 아래에 해당되는 자는 재입학을 신청할 수 없음.
- 재학연한 만료에 의하여 제적된 자(2008년 입학생까지)
- 재학연한 만료에 의하여 제적된 자 또는 재학연한을 연장한 후에 제적 또는 자퇴자 (2009년 입학생 이후)
2) 재입학은 자퇴 또는 제적일이 속하는 학기를 포함하여 2학기가 경과하여야함.
라. 재입학 신청 및 심의 절차
대상자의 재입학 지원 |
학과/전공 면담 심사 |
학생정책처장 면담 심사 (학사과정) |
학사,연구 심의위원회 심의 |
교학부총장 승인 |
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※ 원 소속학과와 다른학과로 재입학 지원하는 경우
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마. 학과/전공에서의 재입학 심의 추천
지도교수, 학과장/전공책임교수, 학과/전공내 교수1인을 포함한 3인으로 구성된 심의위원회 또는 학과/전공 관련위원회에서 지도교수의 의견서, 면학계획서 등을 참고하여 재입학 신청자의 수학능력여부, 잔여재학기간 내 졸업가능여부 등을 종합심사하여 추천함. 다만, 학사과정 학생의 경우, 학생정책처장이 학과/전공에서 추천된 재입학지원자를 면담 심사한 후, 심사결과에 대하여 학생정책처장이 학사·연구 심의 위원회에서 결과를 발표함.
바. 재입학지원서류
1) 재입학원 (소정양식)_본인제출
2) 면학계획서 (소정양식)_본인제출
3) 지도(예정)교수 의견서 (소정양식)_본인제출
4) 성적증명서_본인제출
5) 전과지원서_본인제출(원 소속학과와 다른학과로 재입학 지원 시)
6) 학사과정 학과(부) 지원신청서_본인제출(무학과 학사과정 학생이 학과를 선택하여 재입학 지원 시)
7) 재입학심의 추천서(소정양식)_학과제출
※ 원 소속학과와 다른학과로 지원 시 해당서류를 각 2부씩 준비하여 원 소속학과 및 재입학 지원학과 모두 제출해야 함
사. 기타 재입학 관련사항
1) 기 취득한 학점은 별도의 인정 절차 없이 성적표에 기재된 모든 학점(성적)을 그대로 인정함.
2) 재입학자의 졸업 이수요건은 처음 입학당시의 해당요건을 적용함.
3) 재입학자의 재학기간은 각 과정에 처음 입학한 날로 부터 기산함.
4) 학사경고에 의해 제적된 후 재입학한 학생이 재차 학사경고를 받을시 제적됨.
5) 자격시험 불합격으로 인해 제적된 후 재입학한 학생은 재입학 후 휴학기간 (1학기의 휴학기간은 제외)을 포함하여 1년 이내에 자격시험에 합격하여야하며, 이 기간이 경과하여도 합격 하지 못한 학생에 대하여는 제적함.
6) 재입학은 1회에 한하며 원 학년 이하에 허가 할수 있음.
7) 재입학자의 납입금은 "납입금 징수규정"에 의거 납부하여야 함.
붙 임 : 1. 재입학지원 안내문(국영문) .
2. 재입학원 1부.
3. 향후 면학계획서 1부.
4. 지도(예정)교수 의견서 1부.
5. 재입학심의 추천서 1부.
6. 전과지원서 1부
7. 학사과정 학과(부) 지원신청서 1부. 끝.
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= Details =
<Changes to Readmission Procedures in Response to COVID-19 > ▢ Acceptance of application : To be accepted by mail【Applications must arrive by December 15, 2020. 】 ㅇ Address : ㅇㅇ Department Office, KAIST, 291, Yuseong-gu, Daejeon, 34141 ▢ Advisor’s Opinion ㅇ Applicants contact the advisor, and have a non-face-to-face interview with him/her (video, phone, documents, etc.) ㅇ The Advisor’s Opinion should be prepared by the advisor and submitted to the department office directly. ▢ Signature of advisor/department head ㅇ Applicants are advised to leave the spaces requiring the signatures of the advisor and department head blank. ㅇ The staff-in-charge of readmission of the department will obtain the signatures later when department/division review is conducted. ▢ Application for Department Transfer ㅇ Complete the application form and scan it after the applicant and guarantor sign. ㅇ Scanned copy of the application form should be sent via e-mail to both the advisor of the current department and prospective advisor of the department the applicant is applying to . ㅇ Applicants should have a non-face-to-face interview with both the current and prospective advisors. ㅇ The current and prospective advisors fill out the Advisor’s Opinion and submit it directly to the respective department offices. ▢ Method of Review by Department/Division : To be notified later ▢ Method of Review by Dean of Student Affairs and Policy (applicable to undergraduate students only) : To be notified later |
A. Eligibility : Dropouts and expelled students of undergraduate and graduate programs
B. Deadlines1) Submission by Students : Submit to the department/division office by Tuesday, December 15, 2020
2) Evalution by Departments/divsions : Wednesday, December 16 ~ Thursday, December 31, 2020
3) Submission of Departments/divisions evaluation result to Academic Registrar's Team : Thursday, December 31, 2020
C. Conditions for readmission
1) Students who belong to the following categories are not eligible for readmission
- Those who are expelled for exceeding enrollment duration limit.
(Up to students enrolled in 2008)
- Those who are expelled for exceeding enrollment duration limit or who are
expelled or voluntarily withdraw after getting enrollment duration limit
extended.
(Starting from students enrolled in 2009)
2) Readmission is possible after 2 semesters including the semester in which dropping out or expulsion occurred.
D. Readmission application and review procedures
Application for readmission |
Department/division review |
Review by Dean of Student Affairs and Policy (undergraduate students) |
Review by Academic & Research Review Committee |
Approval by Provost |
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※ Readmission with changing of major
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E. Recommendation for readmission by department/division
The candidate is evaluated on academic capacity, remaining number of semesters, and possibility of graduation based on the advisor's opinion on readmission and future study plan by a three-member review committee consisting of the advisor or department/division head, and department/division professor or a department/division-related committee.
For undergraduate students, the Dean of Student Affairs and Police will interview the recommended candidate and results will be announced through the Academic and Research Review Committee.
F. Required documents for readmission
1) Application for readmission (prescribed form)_to be submitted by applicant
2) Future study Plan (prescribed form)_to be submitted by applicant
3) Opinion of advisor on readmission (prescribed form)_to be submitted by applicant
4) Academic transcript_to be submitted by applicant
5) Application for department transfer (prescribed form)_to be submitted by applicant(Chang a major)
6) Declaration of major(undergraduate) (prescribed form)_to be submitted by applicant(Declare a major)
7) Recommendation for readmission (form provided)_to be submitted by department
※ Students applying for readmission to a different department shall prepare two copies each, and submit to both the current and new departments.
G. Other matters concerning readmission
1) Previously earned credits shall be automatically recognized without any separate procedures.
2) Graduation requirements for readmitted students shall be the same as requirements applied in the initial year of admission.
3) The prescribed years of study shall be counted from the date of initial admission.
4) Students readmitted after expulsion due to accumulated academic warnings will be expelled upon receiving an academic warning.
5) Students expelled for failing the qualifying exam must pass the exam within one year of readmission, and will face expulsion if requirements are not met. This period may be extended by up to one semester if a leave of absence is taken.
6) Students can be readmitted only once, and will only be accepted to the original academic year or lower.
7) Tuition for readmitted students shall be governed by Rules on Collection of Student Payments.
Attachment :1. Instructions on application or readmission (Korean/English)
2. Application for readmission
3. Future Study Plan
4. Opinion of (prospective) advisor on Readmission
5. Recommendation for Readmission
6. Application for department transfer
7. Declaration of major(undergraduate). End of document.
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