- 대학원 전과 신청 안내/Application for Department Transfer for graduate students
- 관리자 |
- 2018-01-23 13:03:02|
- 10096
가. 신청(제출) 기간 : 2018. 1. 29(월)~ 2018. 2. 2(금) 23:59 전까지
나. 신청 방법 : 학사시스템에서 신청 후 기한 내에 학적팀에 온라인 제출
학사시스템 [학적=>학적변동 신청=>전과 신청(보증인 승인 확인서 첨부 필수)] → 현 소속 학과 지도교수 및 신청 학과의 지도교수의 승인 → 현 소속 학과의 학과장/전공책임교수 및 신청 학과의 학과장/전공책임교수의 승인 → 학생 본인이 학사시스템에서 온라인 학적팀 제출(클릭)
※ 학사시스템 전과 신청 시 유의사항
1) 보증인의 승인을 받은 신청서를 파일로 첨부해야 신청이 가능 합니다.
- 보증인 승인 확인용 양식: 첨부파일 참조
- 학사과정/석·박사과정 국비 및 KAIST장학생: 부모님 중 1명
- 석·박사과정 일반장학생: 소속기관의 직인
2) 전과 신청 학과의 지도교수님은 신청 학과사무실 및 교수님과 협의 후 선택하시기 바랍니다.
3) 소속 학과 지도교수 및 신청 학과 지도교수님의 면담은 필수입니다.
4) 신청 후 “변동세부종류”를 클릭해서 진행 현황을 파악하여 관련 교원의 승인을 모두 받으신 후 마감일까지 온라인
으로 제출(클릭)하시기 바랍니다.
5) 마감일까지 온라인 제출을 하지 않을 경우, 신청내역은 자동으로 취소됩니다.
다. 비고/기타(유의사항 필독)
◦ 전과 후 신학과에서 석사과정 학생은 2학기(1년) 이상, 박사과정 학생은 4학기(2년) 이상 재학하여야 함. (학생 전과
에 관한 지침 제6조)
◦ 석사/박사과정 국비학생의 전과는 전과전 소속학과 국비학생수의 10% 범위내에 한하여 가능함.
◦ 현 소속학과 학과장(지도교수가 학과장인 경우 단과대학장)과 학생이 협의하여 필요하다고 판단될 때에는 현 소속
학과 지도교수의 추천을 생략할 수 있음.
◦ 타 학과(전공)에서의 기이수학점 인정(교과과정 운영 지침 제32조).
· 전과한 학생이 이미 취득한 학점은, 필수과목은 신학과의 교과과정에 해당하는 과목에 한하여, 선택과목은 신학
과의 교과과정과 밀접한 관련이 있는 교과목에 한하여 전부 또는 일부 인정
. 신청기한 : 전과후 해당학기 종료전
. 절차 : 학사시스템에서 신청(성적 => 기이수학점인정신청 => 전과시) → 과목 담당 교수(면담 필수) 승인 →
‘지도교수 승인신청’ 클릭 → 지도교수 승인(추천) → 학과장/프로그램책임교수의 승인(추천) → 학점인정
승인
라. 문의처 : 학적팀(042-350-2365)
첨 부 : 학적변동 신청 매뉴얼 (2-3p, 7p 참조)
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A. Application(Submission) Period : Monday, January 29, 2018. ~ Friday, February 2, 2018. 23:59
B. How to apply : After applying on the Academic System, submit online before the deadline
- Academic System => Academic Records => Apply school register change => Transfer to another department(Uploading the application form approved by your guarantor is mandatory) → Obtain approval of your current advisor and the new advisor from the desired department → Obtain approval of your current head/chief of department/program and the new head/chief from the desired department → Students must submit it online before the deadline on the Academic System
※ Cautionary Measures
a. Students must upload the application form approved by your guarantor.
- Form for guarantor approval : Attached file
- Undergraduate, Government scholarship and KAIST scholarship students must obtain one of your parent’s signatures.
- General scholarship students must obtain the official seal of the applicable affiliated organization.
b. Please declare a new advisor after consulting with the desired department’s office and the new advising professor.
c. Interviews with your current advisor and the new advisor from the desired department are mandatory.
d. Please check your approval status by clicking the “Details on type of status change” button. After obtaining approval from all relevant professors, must submit(click) it online before the specified deadline.
e. Please be aware that if you fail to submit by the deadline, your application will be cancelled automatically.
C. Miscellaneous
1. Department Transfer
- After the transfer, students must study in the new department for at least two semesters(masters)/four semesters(doctorate) (Article 6 of Guidelines for Department Transfer Students) to get the transfer officially recognized.
- Government Scholarship Graduate students can transfer departments. Only 10% of the students in the original department that a student belongs to can transfer.
- If the applicant and current department head(or dean of college if the department head is the applicant’s current advisor) agree, the advisor’s approval is not required.
- Recognition of Credit from other Departments (majors)
Article 32 of the Curriculum Management Guidelines
. If the student has completed the course and earned credit, partial or full credit may be recognized for major courses that overlap with the curriculum of the new department (major) and electives that are closely related to the curriculum of the new department(major).
. Application Period: After department transfer, but before the end of the relevant semester.
. Procedure: Apply on the Academic System(Grades=>Apply Credits Completed Before Admission =>Transfer to another Department) → Obtain approval of the course professor(after interview) → Click the ‘Apply for advisor’s approval’ button → Obtain approval(recommendation) of the advising professor → Obtain approval(recommendation) of the department head → approval of credit recognition
D. For further information please contact : Academic Registrar's Team(042-350-2365)
Attachments : Academic System User Guide(refer to 2p, 6p)
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