Department of Chemical and Biomolecular Engineering
Korea Advanced Institute of Science and Technology

제목

[헤드헌팅사 의뢰] 미국 OSI Soft 채용공고

[미국계 데이터 관리 솔루션 기업 신입 인재 채용]

 

채용포지션: Technical Support & Field Service Engineer

채용대상:

- 대졸/석사졸: 화학, 전기, 전자, 기계 전공으로 2012졸업/2013 졸업예정 신입인재

- 자신감 있는 자기주도적 성향의 기술적/상황적 문제 해결능력을 갖춘 인력

- 소통력과 부드러운 친화력을 갖춘 인력

- 유창한 영어능력(중요!)

- 잦은 해외출장 가능한 인력

- 컴퓨터와 소프트웨어에 대한 지식과 감각을 갖춘 인력 우대

- 2 외국어 가능 인력 우대

- MS 자격증 소지자 우대

 

주요 업무

- 입사 2달간 미국 본사에서 교육 수료

- 고객사 방문하여 해당 시스템의 소프트웨어 설치 구성, 데이터 마이그레이션, 고객사의 기술 지원

- 고객의 문제를 적시에 해결 방법을 보장하기 위해 기술 지원 문제와 미국 본사에서 멘토와 함께 작품의 설명서를 고객사에게 제공

- 당사의 고유시스템 네트워크 운영센터의 모니터링을 통한 이메일 & 전화 고객사 지원

 

회사소개

창업 30년이 넘은 솔루션 분야의 전세계적 메이저 기업.

각종 플랜트에서 발생하는 실시간 데이터 이벤트 관리 솔루션 제조 공급 업체로 특수한 분야와 오랜 기간동안 축척된 기술과 노하우로 인해 특별한 경쟁사가 없음.

근무 만족도가 높고 이직률이 현저히 낮은 기업.

직원의 발전을 적극적으로 지원하고 장려하는 기업

(각국의 지사로 로테이션 근무도 가능)

첨부의 영문 JD 참고 바람.

 

추가적인 문의: 010-2834-4660 김소애 팀장

지원을 원할 경우 ssonet@hrman.co.kr 영문이력서 송부

 

 

[Technical Support & Field Service Engineer]

The company wants that hiring top engineers from the best universities is the key to our future. If you have demonstrated your academic success by completing a Bachelors Degree, Masters Degree or PhD in Chemical, Electrical or Mechanical Engineering, I want to talk to you. Your initial assignment will be in one of their Departmental Orientation Programs. You will receive training on products and services as well as gain hands-on experience by participating in product installations at customer sites, assisting in troubleshooting complex technical problems and helping provide customer support. Over the next 1-2 years, you will continue to enhance your understanding of our technology and customers until you become largely autonomous and have developed a solid understanding of their business. Achieving this milestone is a step towards a broader career. This company encourages its employees to continually seek new opportunities and to expand their knowledge base within the Company.

 

 

[RESPONSIBILITIES]

- Provide Technical support to customers via telephone calls and emails channels as well as monitor the NOC (Network Operation Center) during hours assigned.

- Provide documentation of technical support issues and work with mentors in US head office to ensure timely resolution of customers issues.

- Travel to customers sites for software installation & configuration, data migration, trouble-shooting and/or provide product training.

 

[REQUIREMENTS]

- Fresh graduates are most welcome

- Bachelors degree in Engineering, preferably Chemical, Electrical, Electronic, Mechanical, Computer Science is also acceptable)

- Willing to travel 20% of time in Korea

- Must be self-motivated with good problem-solving skills

- Fluent English and Korean required, other language skills is an advantage

- Microsoft Certification an advantage

 

An attractive remuneration package, commensurate with qualification and experience, will be offered to the right candidate.

 

[How to Apply]

Please submit, your resume, recent photograph and expected salary to ssonet@hrman.co.kr

If you want to know more, contact with me: 010-2834-4660

 

 

첨부파일 다운로드

등록자관리자

등록일2012-09-13

조회수5,110

  • 페이스북 공유
  • 트위터 공유
  • Google+ 공유
  • 인쇄하기